Strategic Growth Creative: Branding meets Marketing
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- auf Anfrage
- 80336 München
- National
- de | en | fr
- 01.10.2025
Kurzvorstellung
• Überzeuge und gewinne Loyalität durch eine Brand Personality, nicht nur durch dein Produkt
• Ex-Startup Brand Lead trifft auf Ex-Agentur Art Director
Geschäftsdaten
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
4/2021 – 11/2022
Tätigkeitsbeschreibung
TEAM LEAD
– Creative & disciplinary leadership of up to 9 directs
– Management of OKR processes within team
– Recruiting and hiring new staff
– Optimisation of team work & creation processes
ART DIRECTION
– Creative lead & sparring partner for marketing campaign conception across all D2C channels
– Responsible for corporate design and guideline on- and offline
– Supervision of content production in photography, video production & motion design
– Handling and commissioning of external freelancers
Content Marketing, Corporate Design, Corporate Identity, Einzelhandel, Markendesign, Digital Marketing, Stakeholder-Analyse, User Experience (UX)
1/2020 – 4/2021
Tätigkeitsbeschreibung
Strategic Design
Design Lead
Brand Experience
Creative direction, Markendesign
9/2013 – 1/2020
Tätigkeitsbeschreibung
Creative Conception
Corporate Design
Spatial Design / Eventbranding
Branding On- and offline
Art direction, Corporate Design, Design (allg.)
Ausbildung
Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd
Schwäbisch Gmünd
Über mich
Mach aus Kunden loyale Fans!
Mit meiner Brand-to-Market Methode verzahnen wir Purpose-driven Branding und Performance Marketing entlang der Customer Journey. Branding soll nicht nur gut aussehen – es muss verkaufen und conversions bringen!
• Wie gut sind Branding und Marketing wirklich miteinander verzahnt?
• Wie authentisch und konsistent Trott deine Marke Channel-übergreifend auf?
• Mit welcher Haltung/ welchen Werten sollen sich deine Zielgruppe mit dir identifizieren können?
Mein Ziel:
Branding und Performance besser verzahnen, damit Marke und Kommunikation zum Umsatzhebel wird.
Weitere Kenntnisse
Corporate design comprises the visual and linguistic staging of the brand and serves to make the identity and values of a company visible.
Creative advertising is defined as a strategy to effectively and creatively advertise a brand or product in a way that people remember them.
Spatial design is a conceptual discipline that prioritises both style and function to plan rooms that flow with their user in mind to make the brand tangible.
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Französisch (Grundkenntnisse)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden
