freiberufler Advisor, CFO, GM, Board Direktor auf freelance.de

Advisor, CFO, GM, Board Direktor

zuletzt online vor wenigen Tagen
  • auf Anfrage
  • 50012 Bagno a Ripoli
  • Europa
  • es  |  de  |  en
  • 02.10.2024

Kurzvorstellung

Erfahrener “all around” Manager, 30 Jahren international tätig in schwierigen Arbeitsumgebungen. Diese Kenntnisse und Erfahrungen möchte andere Unternehmen weitergeben und freue mich auf interessante Projekte und Herausforderungen.

Qualifikationen

  • Compliance management1 J.
  • Controlling
  • Corporate Finance
  • general management
  • internal control
  • M&A
  • Projektmanagent
  • Restrukturierung
  • Strategisches Management
  • Team Building1 J.

Projekt‐ & Berufserfahrung

CFO (Festanstellung)
Nestle South Eastern Europe, Osteuropa
6/2023 – 2/2024 (9 Monate)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

6/2023 – 2/2024

Tätigkeitsbeschreibung

Executed the merging and restructuring of the South Eastern European Finance, IT and General Services functions (250 employees, 10% savings)

Eingesetzte Qualifikationen

Team Building

CFO (Festanstellung)
Nestle Ukraine, Kyiv
6/2019 – 6/2020 (1 Jahr, 1 Monat)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

6/2019 – 6/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Lead an internal compliance investigation in Ukraine (1 year project, 25 dismissals, review and transformation of all commercial relationships) that resulted in a restructuring of the commercial function.

Eingesetzte Qualifikationen

Compliance management

CFO (Festanstellung)
Nestle Ukraine, Kyiv
1/2009 – 12/2010 (2 Jahre)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2009 – 12/2010

Tätigkeitsbeschreibung

Successfully developed and implemented the medium-term strategy for Ukraine&Moldova in 2019 (15% average growth)

Eingesetzte Qualifikationen

Management (allg.)

CFO
Nestle South Africa, Johannesburg
1/2008 – 12/2010 (3 Jahre)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2008 – 12/2010

Tätigkeitsbeschreibung

Acquired a local company to increase production capacity (savings in millions vs own investment)
Disposed a non strategic, non profitable business and restructure of remaining business after that (savings of 20%)

Eingesetzte Qualifikationen

Fusionen und Übernahmen

CFO (Festanstellung)
Nestle South Africa, Johannesburg
1/2008 – 12/2008 (1 Jahr)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2008 – 12/2008

Tätigkeitsbeschreibung

transformation of one African region into another one to regain focus on business (growth 10% afterwards). Transformed the Southern African Finance & Control team to ensure effectiveness, and sustainability with new young talents (with clearly less turnover after that).

Eingesetzte Qualifikationen

Projektmanagement

CFO (Festanstellung)
Nestle Adriatic, Zagreb, Belgrad, Skopje, Sarajevo
3/2004 – 6/2006 (2 Jahre, 4 Monate)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

3/2004 – 6/2006

Tätigkeitsbeschreibung

Created new local companies in Serbia, Bosnia and Macedonia expanding into new business models.
Recruited from scratch all the finance and IT team in all four Adriatic regional offices, enabling proper Finance and IT services.
Implemented all the finance and control systems including internal/local reporting.
Installed an external auditing, tax and legal network with local and international partners.

Eingesetzte Qualifikationen

Unternehmensgestaltung

Zertifikate

Programme of Executive Development
IMD
2010
Controller´s Diplom
Controller Akademie
1999

Ausbildung

Contador Publico Nacional (CPA)
Contador Publico Nacional (CPA)
Universidad de Buenos Aires, Economics Faculty
1994
Buenos Aires

Über mich

I am an Argentinian & German human being, happily married, father of 3 fantastic children and owner of 2 cats. Born, raised and studied in Argentina, I travelled the world for business over 30 years, having lived in 6 countries and worked in many more.
Professionally, I have grown from Manager to Regional Director, in charge of sizeable teams and substantial responsibility.
I believe in the values of Trust, Ownership, Diversity and Respect, while ensuring that decisions and actions are taken in a framework continuous Improvement, Commitment and Compliance.
Due to my experience, I feel very at ease advising Management in a FMCG large organization, however I am convinced that I can add a lot of value through projects in smaller organizations in other industries.

Weitere Kenntnisse

Management: Strategy development and implementation, Negotiation, Mergers & Acquisitions, Commercial strategies, People Management, Compliance
Project Management: Restructuring, Performance improvement, Exit strategies, Systems implementation, Outsourcing.
Finance & Controlling: Financial Analysis, P&L Management, Cash Management, Working Capital Management, Automation & Simplification of processes.

Persönliche Daten

Sprache
  • Spanisch (Muttersprache)
  • Deutsch (Fließend)
  • Englisch (Fließend)
  • Französisch (Grundkenntnisse)
  • Italienisch (Grundkenntnisse)
  • Russisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Europa
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
34
Alter
53
Berufserfahrung
30 Jahre (seit 10/1994)
Projektleitung
20 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden