B2B Marketing Experte (Lead Generation, Growth Hacking, SEA/SEO, CRM, Hubspot, Hands-On & Management)
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- 31.05.2023
Kurzvorstellung
Für jeden Kunden biete ich einen maßgeschneiderten Beratungs- und Managementservice, um die Umsatz- und Wachstumsziele zu erreichen.
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
1/2021 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
- B2B Lead Generierung
- LinkedIn Ads und Google Ads
- Landing-Page Erstellung
- Hubspot & CRM Management
- E-Mail Marketing
- Content & Whitepaper Erstellung
Business-to-business (B2B), Lead Management, Online Marketing (allg.)
1/2021 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
Agiere als Head of Marketing der INTERSPORT Marketing Services sowie mit Hands-On und operativen Aufgaben.
Content Marketing
CRM - HubSpot Integration und Automatisierungen
Lead Generation
Paid Ads / Social Media Ads
Online Events (Webinare, Masterclasses)
Content Marketing, CRM Beratung (allg.), Marketing (allg.)
1/2020 – 12/2020
TätigkeitsbeschreibungSEMrush ist eines der größten Marketing-Data-SaaS-Unternehmen der Welt. Ich war zunächst für den DACH Markt verantwortlich mit dem Hauptziel, neue Kunden zu gewinnen und Marktanteile zu übernehmen. Im Anschluss habe ich die Verantwortung für die Marketing-Strategie des globalen Affiliate-Marketing Programms übernommen.
Eingesetzte QualifikationenAffiliate Marketing, Content Marketing, E-Mail Marketing
5/2018 – 12/2019
TätigkeitsbeschreibungHead of Marketing - Teamleitung des conichi Teams mit der Mission, Hotelübernachtungen für Geschäftsreisende zu automatisieren.
Eingesetzte QualifikationenE-Mail Marketing, Marketing (allg.)
8/2017 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
Community Management
Content Marketing
E-Mail Marketing
Marketing (allg.)
3/2016 – 5/2018
Tätigkeitsbeschreibung
Marketing, Sales & Operations
SEO, SEM - FB ads, Adwords, Bing
Remarketing - FB, Adwords
Newsletter Marketing - Mailchimp
Content management - Wordpress
Content Marketing, Marktforschung / -analyse, Online Marketing (allg.), SEO / SEM, Sprache (allg.)
11/2014 – 1/2016
Tätigkeitsbeschreibung
- Responsible for developing the Northern European market with a large focus on the DACH region with P&L responsibilities
- Four direct reports, every digital channel was managed in-house within the team
- Proven track record of increasing YoY sales by 50%, doubling email subscriber list from 9,000 to 19,000, launching a facebook page and reaching 4,000 fans after 2 months, start organically ranking on 1st page for a large number of products and overtaking Amazon
- Managing large marketing budgets for entire market with tight COS% targets
- Ensure the growth of the brand by maximizing performance of the entire Online Marketing Mix, including Paid Search/PPC, Retargeting, Display, E-Mail Marketing, Affiliate Marketing, SEO and PR and Blogger outreach
- Heavily involved in creating promotions, conversion rate optimization, on-site testing, ownership of development tasks/working closely with technology department
- Created channel by channel reports to have full overview and understanding of performance
- Daily analysis of Gross profit margins, product performance and payment method performances
- Daily use of Magento, payment logs, checkout improvements & liaising with Development
Marktforschung / -analyse, Markteintrittsstrategien, Online Marketing (allg.), SEO / SEM, Sprache (allg.)
3/2013 – 10/2014
Tätigkeitsbeschreibung
- Main target is European expansion & management of European Executives
- Setup and management of affiliate marketing (UK & German market) & managing partnerships via Tradedoubler
- Email marketing (EMEA)
- Launch of the first DE, IT & FR newsletter campaigns
- Creation of email lifecycle & triggered campaigns, i.e. reactivation, welcome, abandon basket & educational
- Continuous reporting & analysis to enhance revenue streams across EMEA
- Involved & lead of several projects:
Partnerships (EMEA) – Directly create and maintain long-term partnerships & sponsorships in UK and DE & support the projects in FR, IT and the Nordics
Legal Requirements Project – Work closely with external solicitors & internal design and development team to ensure that German website is set up according to legal requirements
Thorough market & competitor analysis to determine the current market position and use it as the basis for key strategic decisions, i.e. product portfolio, marketing channels, pricing strategy (DE)
Marktforschung / -analyse, Online Marketing (allg.), SEO / SEM, Sprache (allg.)
11/2011 – 11/2012
Tätigkeitsbeschreibung
- SEO (on- and off-page)
- Daily analytical reports (website performance)
- Translations (German/English)
- Direct Email Marketing
- Social Media Management & Campaigns
Marketing (allg.), Marktpotenzialanalyse, Online Marketing (allg.), Content Marketing, SEO / SEM, Sprache (allg.)
Ausbildung
Lindoln
Lincoln
Hannover
Über mich
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Muttersprache)
- Europäische Union
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