freiberufler PMO - Strategischer Projektmanager in IT, Supply Chain und Logistiks auf freelance.de

PMO - Strategischer Projektmanager in IT, Supply Chain und Logistiks

offline
  • 70€/Stunde
  • 60596 Frankfurt am Main
  • auf Anfrage
  • es  |  de  |  en
  • 16.10.2019

Kurzvorstellung

Enthusiastic, confident and reliable PMO / Strategic Business Analyst with 7 Years of experience and empowered with the competence to lead and execute different roles across domains in Project Management, Execution and Strategic Analysis.

Qualifikationen

  • Analyse der Markt- / Wettbewerbsposition
  • Betriebsklimaanalyse
  • Datenanalyse
  • Projekt-Dokumentation
  • Projekt - Berichtswesen
  • Projekt - Start-Up-Workshop
  • Projektassistenz
  • Projektmanagement
  • Projektmanagement - Konfliktmanagement management
  • Projektmanagement - Office
  • Projektmanagement (IT)

Projekt‐ & Berufserfahrung

Produktionsplanung und Logistik Analyst
Synthes (a Johnson & Johnson company), Tuttlingen, Deutschland
5/2019 – 9/2019 (5 Monate)
Maschinen-, Geräte- und Komponentenbau
Tätigkeitszeitraum

5/2019 – 9/2019

Tätigkeitsbeschreibung

• Erstellung und Pflege von 4 Terminierungs- und Einkaufsberichten auf Wochenbasis
• Verantwortlich für das Scheduling und die Materialzuordnung mittels Erstellung analytischer Excel-Tools, die zu einer Reduzierung der Backlogs um 43% führten
• Change-Management und Risikoanalysen in Datenmanagementprozessen. Empfehlung von notwendigen Korrekturmaßnahmen im internen ERP-System
• Teilnahme an Workshops und Brainstorming-Lösungen für logistische Prozesse, um die Koordination zwischen Planung und Produktion zu ermöglichen

Eingesetzte Qualifikationen

Supply-Chain-Management (SCM)

External Project Strategic Manager in Corporate Management & Marketing
Techcircular, Chillan
6/2018 – offen (5 Jahre, 10 Monate)
Maschinen-, Geräte- und Komponentenbau
Tätigkeitszeitraum

6/2018 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

• Create Analytics and 4 different Scheduling and Purchasing Reports on a weekly basis
• Responsible for the scheduling planning, assignment of materials and controlling by creating analytical excel tools resulting in a 43% of Backlogs reduction
• Change-Management and risks reviews in management processes. Further, recommends necessary corrective actions in the internal ERP system
• Participate in workshops and brainstorm solutions for logistic processes, to successfully coordinate between Planning and Productions departments

Eingesetzte Qualifikationen

Projekt - Berichtswesen

Global Project Management Officer (PMO) & Strategic Manager in Supply Chain & Op
Hewlett Packard, Boblingen
3/2017 – 12/2017 (10 Monate)
High-Tech- und Elektroindustrie
Tätigkeitszeitraum

3/2017 – 12/2017

Tätigkeitsbeschreibung

• Planned and implemented Share Point-PMO tools & BI solutions in QlikView, MS Excel and Access, facilitating daily working activities for ~350 stakeholders
• Critically evaluated and restructured the Share Point- PMO tool, improving the visibility of 2000 projects worldwide
• Coordinated 4 teams worldwide (30 members) to lead Small IT Innovation Projects
• Reallocated and redistributed unidentified resources into strategical IT projects resulting in an average quarterly surplus above ~10%
• Verified and validated the PMO tool with the help of UATs, led 4 trainings, and 2 workshops (audience size ranging between 15-30 people)

Eingesetzte Qualifikationen

Corporate design, PMO (IT), PMO

Project Coordinator Marketing & Corporate Strategic Management
Mouser Electronics & TeamViewer, Munich
8/2015 – 12/2016 (1 Jahr, 5 Monate)
High-Tech- und Elektroindustrie
Tätigkeitszeitraum

8/2015 – 12/2016

Tätigkeitsbeschreibung

• Ensuring the on-schedule execution of marketing projects leading to reduction in timeline plans by 30 %, and project outsourcing costs by 50 %
• Coordinated a team of 13 people and diligently deployed project activities
• Developed corporate business model, business plans and corporate strategies
• Created Key Performance Indicators (KPIs) and Profit and Lost (P&L) Statements
• Supported different Merge and Acquisition (M&A) such as company, financial statement and market analysis

Eingesetzte Qualifikationen

Datenanalyse, PMO (IT), PMO, Projektmanagement - Umfeldanalyse, Stakeholder-Analyse

Ausbildung

MBA
Ausbildung
2015
freiberg
Public relation and Mass Communication Management
Ausbildung
2010
Voronezh, Russland

Über mich

I am an enthusiastic, confident and reliable PMO & Project Strategic Manager with wide experience in Corporate Strategic Development, Resource, Risk and Change Management. I have a long record track on developing successful corporate strategies, delivering projects with high quality, within planned budget and effectively organizing teams, timelines and tasks. I can successfully handle communications with managers of all levels, develop long and short-term corporate strategies and manage innovation projects, where high standards are daily demanded

Weitere Kenntnisse

• Microsoft 365
• MS-Project
• Share Point
• QlikView
• Majesty
• Proof HQ
• Spanish
• English
• German
• Russian
• PMI Standards & Agile Methodologies
• Risk and Change management
• Presentation, KPI Reporting, Analytics
• Team & Time Management
• Negotiation Skills
• Conflict Management

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Fließend)
  • Englisch (Fließend)
  • Russisch (Fließend)
  • Spanisch (Muttersprache)
Reisebereitschaft
auf Anfrage
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Profilaufrufe
1159
Alter
38
Berufserfahrung
11 Jahre und 6 Monate (seit 09/2012)
Projektleitung
5 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden