PMO - Strategischer Projektmanager in IT, Supply Chain und Logistiks
- Verfügbarkeit einsehen
- 0 Referenzen
- 70€/Stunde
- 60596 Frankfurt am Main
- auf Anfrage
- es | de | en
- 16.10.2019
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
5/2019 – 9/2019
Tätigkeitsbeschreibung
• Erstellung und Pflege von 4 Terminierungs- und Einkaufsberichten auf Wochenbasis
• Verantwortlich für das Scheduling und die Materialzuordnung mittels Erstellung analytischer Excel-Tools, die zu einer Reduzierung der Backlogs um 43% führten
• Change-Management und Risikoanalysen in Datenmanagementprozessen. Empfehlung von notwendigen Korrekturmaßnahmen im internen ERP-System
• Teilnahme an Workshops und Brainstorming-Lösungen für logistische Prozesse, um die Koordination zwischen Planung und Produktion zu ermöglichen
Supply-Chain-Management (SCM)
6/2018 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
• Create Analytics and 4 different Scheduling and Purchasing Reports on a weekly basis
• Responsible for the scheduling planning, assignment of materials and controlling by creating analytical excel tools resulting in a 43% of Backlogs reduction
• Change-Management and risks reviews in management processes. Further, recommends necessary corrective actions in the internal ERP system
• Participate in workshops and brainstorm solutions for logistic processes, to successfully coordinate between Planning and Productions departments
Projekt - Berichtswesen
3/2017 – 12/2017
Tätigkeitsbeschreibung
• Planned and implemented Share Point-PMO tools & BI solutions in QlikView, MS Excel and Access, facilitating daily working activities for ~350 stakeholders
• Critically evaluated and restructured the Share Point- PMO tool, improving the visibility of 2000 projects worldwide
• Coordinated 4 teams worldwide (30 members) to lead Small IT Innovation Projects
• Reallocated and redistributed unidentified resources into strategical IT projects resulting in an average quarterly surplus above ~10%
• Verified and validated the PMO tool with the help of UATs, led 4 trainings, and 2 workshops (audience size ranging between 15-30 people)
Corporate design, PMO (IT), PMO
8/2015 – 12/2016
Tätigkeitsbeschreibung
• Ensuring the on-schedule execution of marketing projects leading to reduction in timeline plans by 30 %, and project outsourcing costs by 50 %
• Coordinated a team of 13 people and diligently deployed project activities
• Developed corporate business model, business plans and corporate strategies
• Created Key Performance Indicators (KPIs) and Profit and Lost (P&L) Statements
• Supported different Merge and Acquisition (M&A) such as company, financial statement and market analysis
Datenanalyse, PMO (IT), PMO, Projektmanagement - Umfeldanalyse, Stakeholder-Analyse
Ausbildung
freiberg
Voronezh, Russland
Über mich
Weitere Kenntnisse
• MS-Project
• Share Point
• QlikView
• Majesty
• Proof HQ
• Spanish
• English
• German
• Russian
• PMI Standards & Agile Methodologies
• Risk and Change management
• Presentation, KPI Reporting, Analytics
• Team & Time Management
• Negotiation Skills
• Conflict Management
Persönliche Daten
- Deutsch (Fließend)
- Englisch (Fließend)
- Russisch (Fließend)
- Spanisch (Muttersprache)
- Europäische Union
Kontaktdaten
Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.
Jetzt Mitglied werden