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Kommunikation / Online Marketing / Interim Management

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  • 14.03.2023

Kurzvorstellung

Externe und interne Kommunikation, Employee Engagement , Change Management, Online Marketing für B2B und B2C Unternehmen, Strategie, Konzeption

Qualifikationen

  • Change Management
  • Content Marketing
  • Interim Management
  • Interne Kommunikation
  • Kommunikationsstrategie
  • Krisenkommunikation
  • Online Marketing (allg.)
  • Projektleitung / Teamleitung
  • Unternehmenskommunikation

Projekt‐ & Berufserfahrung

HR Business Transformation S/4 HANA
Kundenname anonymisiert, Homeoffice/Herzogenaurach
6/2022 – 12/2022 (7 Monate)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

6/2022 – 12/2022

Tätigkeitsbeschreibung

• Collaborated with cross-functional teams to design and execute a comprehensive employee experience program, including activities on leadership excellence, talent attraction and retention, team health, and career pathing, with the objective of attracting and retaining top talent for the largest global transformation program (SAP S4 Hana) at adidas.
• Conducted stakeholder interviews representing 10% of the program team and analyzed the resulting data to identify key insights and recommend solutions with the aim to strengthen the program's effectiveness and attractiveness including defining next steps.
• Defined the Employee Value Proposition (EVP) for TRANS4RM, resulting in actionable insights to be used to strengthen the program's effectiveness and attractiveness. Implemented next steps based on the EVP analysis to enhance the program's impact.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Content Marketing, Interne Kommunikation, Internet / Intranet

Team Effectiveness and Transformation
Kundenname anonymisiert, Homeoffice/Herzogenaurach
1/2021 – 4/2022 (1 Jahr, 4 Monate)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2021 – 4/2022

Tätigkeitsbeschreibung

• Ensured Digital Sales Solution remains the preferred team by fostering a growth mindset and high engagement, connection, and information-sharing among all members and new joiners.
• Created an outstanding onboarding experience by designing an attractive onboarding process for ~300 employees globally resulting in a 90% Employee Net Promoter Score (ENSP).
• Tracked performance of communication channels and evaluated the impact of communication campaigns through the usage of KPIs (engagement metrics, surveys & polls).

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Content Marketing, Event Marketing / Event management, Interne Kommunikation, Internet / Intranet, Microsoft SharePoint Server, Schulung / Coaching (allg.), Social Media Marketing

Director Internal Communication Consumer Goods Business (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Zürich
1/2017 – 12/2018 (2 Jahre)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2017 – 12/2018

Tätigkeitsbeschreibung

- Aufbau der weltweiten internen Kommunikation für den Geschäftsbereich Konsumgüter
- Projektverantwortliche für den Workstream Kommunikation eines umfassenden weltweiten Transformationsprogramm mit dem Ziel, sich agil und kundenorientiert neu aufzustellen und auszurichten sowie ein neues Geschäftsmodell für den Geschäftszweig zu etablieren
- Kommunikative Begleitung der neuen Geschäftsstrategie von der Entwicklung bis zum Launch

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Personalplanung, Projektleitung / Teamleitung, Unternehmensphilosophie, Unternehmensstrategie, Interne Kommunikation, Unternehmenskommunikation

Director Corporate Internal Communication (Interim) (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Wattens
1/2016 – 12/2016 (1 Jahr)
Konsumgüterindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2016 – 12/2016

Tätigkeitsbeschreibung

- Leading the relaunch of the global Intranet (award winning project) and the worldwide employee magazine
- development of an internal platforms with focus on digital (Yammer, Office 365 teams) and its global roll-out as well as conceptual planning and definition of the strategic approach of a mobile solution for deskless users (Mobile App vs. Digital Signage)
- Support of local headquarter communication and special top-level events (i.e. Designer Talks with well-known Designers)

Eingesetzte Qualifikationen

Content Management, Mobile Entwicklung (allg.), Internet / Intranet, Interim Management, Unternehmenskommunikation, Content Marketing

Ausbildung

Online Marketing Professional / Social Media
Ausbildung
2015
München
General Management
Ausbildung
2014
Berlin
Verwaltungswissenschaften
Dipl. Verwaltungswirtin (FH)
1994
München
Rechtswissenschaften
kein Abschluss

Augsburg

Über mich

Mein Arbeitsstil:
- ganzheitliches Denken mit dem Blick für das Wesentliche
- hohes Maß an Selbstständigkeit und Eigenverantwortung
- empatisch mit einer starken Kundenorientierung
- lösungsorientiert

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
  • Französisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
1034
Alter
51
Berufserfahrung
29 Jahre und 7 Monate (seit 09/1994)
Projektleitung
5 Jahre

Kontaktdaten

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