freiberufler Operations, Business Development , Human Resources & Staffing auf freelance.de

Operations, Business Development , Human Resources & Staffing

zuletzt online vor wenigen Tagen
  • auf Anfrage
  • 83646 Bad Tölz
  • Europa
  • de  |  en
  • 31.03.2024

Kurzvorstellung

The business world has changed — and will keep on changing, as I have learned during my 25 years in sales, 22 years in recruitment, and 15 years in the SaaS industry.

Qualifikationen

  • Business Development
  • Personalberatung
  • Projekt - Start-Up-Workshop
  • Projektmanagement - Umfeldanalyse
  • Prozessberatung
  • Recruiting
  • SAAS
  • Strategische Unternehmensplanung
  • Vertriebsmanagement

Projekt‐ & Berufserfahrung

Interim Sales & Business Consultant
AutLay, Remote & Köln
7/2022 – offen (1 Jahr, 10 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

7/2022 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

Business Development & Advisory

Eingesetzte Qualifikationen

Business Development, Projektmanagement - Umfeldanalyse, SAAS

Interim Country Manager Germany
TwicPics, Remote & Paris
6/2022 – offen (1 Jahr, 11 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

6/2022 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

Business & Operations Development

Eingesetzte Qualifikationen

Business Development, SAAS

Project Delivery Manager
E.ON, Remote & Essen
3/2022 – 5/2022 (3 Monate)
Versorgungswirtschaft
Tätigkeitszeitraum

3/2022 – 5/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Project Management Office (PM/O) relevant tasks
- Preparation of digital interactive workshops with participants of 4 different countries and departments
- Support on conceptual design of workshops, on product marketing, value propositioning, product storytelling
- Digital Tools for workshop facilitation like e.g. Miro
- Output preparations of workshop and working sessions incl. making sure that participants deliver on open to do's
- Stakeholder Management

Eingesetzte Qualifikationen

Business-to-Consumer (B2C), Motivation Projektteams, Projekt - Start-Up-Workshop

Business Development / Business Analyst
WOJO, Remote und Paris
9/2021 – 2/2022 (6 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

9/2021 – 2/2022

Tätigkeitsbeschreibung

Aufbau eines entsprechenden Kundenportfolios:
- Identifizierung von Geschäftsmöglichkeiten mit potenziellen Kunden und Entwicklung neuer Accounts
- Identifizierung und Kontaktaufnahme mit relevanten Entscheidungsträgern auf C-Level (CEO, Immobilienbeauftragte, HR-Beauftragte, Beschaffungsbeauftragte, allgemeine Dienstleistungsbeauftragte...)
- Führen von wichtigen Verhandlungen und deren Erfolg
- Erstellen von Verträgen zwischen Kunden, Hotels und WOJO Teams
- Aufbau und Pflege erfolgreicher Kundenbeziehungen mit potentiellen und bestehenden Kunden
- Definition von Strategien zur Kundenentwicklung
- Darstellung des Wertversprechens des Büros "as a service"
- Verkauf von flexiblen Arbeitsplätzen in Hotels an Großkunden & Corporates: private Büros, Coworking Spaces, Meetingräume...
- Erstellen von maßgeschneiderten Angeboten für jeden Kunden: Kombination zwischen Besprechungsräumen, Coworking Spaces & Büros, Standorten...
- Beitrag zur Vergrößerung des Workspitality-Projekts durch Return on Experience (Kunden & Hotels), zum Geschäftsmodell, zur Rentabilität...
- Steuerung von Produktivitäts- und Leistungs-KPIs
- Koordination des Projekts mit anderen Teams
- Verhandlung spezifischer Angebote mit Hotels je nach Kundenbedürfnissen
Sicherstellung & Koordination des Onboardings von Neukunden in Zusammenarbeit mit den Support-Teams (WOJO und Accor) und den Hotels
Entwicklung einer Cross- und Upselling-Logik in Zusammenarbeit mit den Vertriebs-, Operations- und Marketing-Teams bei Accor & WOJO

Eingesetzte Qualifikationen

Analyse der Markt- / Wettbewerbsposition, Demand Management, Projektmanagement - Angebotsmanagement, Salesforce

Business Development / Business Analyst
appose, Remote & Heidelberg
7/2021 – 3/2022 (9 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

7/2021 – 3/2022

Tätigkeitsbeschreibung

- Gewinnung neuer Kunden, Vertrieb der Produkte und Leistungen an Endkunden
- Pflege von Bestandkunden und Vertrieb weiterer Produkte und Leistungen sowie die Betreuung von Bestandskunden
- Unterstützung bei der Produktentwicklung, Aufnahme von Kunden- und Marktanforderungen sowie Einbringungen in den Produktmanagement Prozess
- Business Development und Kampagnenmanagement

Eingesetzte Qualifikationen

Vertrieb (allg.)

Business Development / Business Analyst
vystem.io, Remote & München
7/2021 – 12/2021 (6 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

7/2021 – 12/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Business Development & Channel Sales
Weitere Go To Market Kanäle erörtern

Eingesetzte Qualifikationen

AVA (Ausschreibung, Vergabe und Abrechnung), Business-to-business (B2B), Business-to-Consumer (B2C), CRM (Customer Relationship Management), Vertrieb (allg.)

Partner / Member of the Advisory Board (Festanstellung)
elpix AG, Remote & Essen
3/2020 – 4/2021 (1 Jahr, 2 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

3/2020 – 4/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Strategic Business Development & Staffing

Main Responsibilities:
- Business Development & Staffing
- Sales Operations & Management
- Team Leadership & Management
- Strategic Business Transformation
- Channel Sales / Growth Strategies

Eingesetzte Qualifikationen

Business Development, Personal-Potenzialermittlung, Personalberatung, Strategische Unternehmensplanung

Regional Sales Manager DACH (Festanstellung)
Bullhorn GmbH, Remote & Frankfurt am Main
8/2018 – 2/2020 (1 Jahr, 7 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

8/2018 – 2/2020

Tätigkeitsbeschreibung

- Manage, recruit, develop, and retain an exceptionally talented team
- Lead regional sales activities and initiatives to exceed annual individual and region sales objectives
- Lead and motivate geographically dispersed Sales Executives to stretch and exceed sales quotas, while sustaining positive morale and cross-departmental relationships
- Product presentations and demonstrations to large & strategic prospects (Closing Rate from 25% to 85% in 10 months)
- Sales Operations & Management Consulting
- Drive strategic business planning activities

Eingesetzte Qualifikationen

Business Analyse, Business Development, Softwareauswahl (Evaluierung), Strategische Unternehmensplanung

Director Strategic Business Development / Regional Manager (Festanstellung)
Experis GmbH, Remote & München
5/2016 – 7/2018 (2 Jahre, 3 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

5/2016 – 7/2018

Tätigkeitsbeschreibung

- Increased Gross Profit and improved operational efficiency
- Developing process improvement initiatives, performance goals and objectives to achieve customer satisfaction
- Communicating sales targets, policies & market insights to employees and act as the primary information source for the team, maintaining compliance and consistency and taking corrective action when needed
- Work closely with 5 departments in day to day operations such as marketing, contracts management, business intelligence, bid management and central recruitment
- Develop and present recommendations to senior management for strategic decision making

Eingesetzte Qualifikationen

Business Development, Personalberatung, Personalführung, Profit-Center-Rechnung, Projektleitung / Teamleitung (IT)

Country Manager Germany / Strategic Sales Manager (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Remote & München
1/2015 – 4/2016 (1 Jahr, 4 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

1/2015 – 4/2016

Tätigkeitsbeschreibung

In Munich, the Group on-boarded M. P. as its Country Manager to continue the growth in that region from its new offices in Munich. P. brings 16 years’ experience in the specialist IT recruitment market with in-depth knowledge of staffing, recruitment and workforce solutions for the DACH region. The Group continues to actively engage technically focused recruitment consultants across the region to work alongside P. and support the Groups’ German growth strategy.

- Work cross‐functionally to drive the execution of go‐to‐market strategies
- Sourcing Concept regarding “Strategic Sales Operations”
- Monitored Senior Sales / Delivery Team and presented a summary to the stakeholders
- Interim Manager for Financial Services Industry Division
- Prepared Team for a merger and designed a C-Level attention guide regarding “Change & Implementation Management”

Eingesetzte Qualifikationen

Business Development, Personalberatung, Personalführung, Strategische Unternehmensplanung

Associate Partner / General Manager
Q-Perior Staffing Solutions, Remote & München
2/2010 – 12/2014 (4 Jahre, 11 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

2/2010 – 12/2014

Tätigkeitsbeschreibung

- Establish the business area 'Staffing Solutions' as a new sub-brand of the Q_PERIOR GROUP
- Plan - Build - Run the Go-To-Market & Growth strategy
- Quarterly analyze the health of the business by interpreting key performance metrics and present recommendations to stakeholders
- Designed & established a new state of the art Recruitment Portal with an innovative matching engine
- Increased Revenue YoY by 35%+

Eingesetzte Qualifikationen

Business Development, Geschäftsfeldstrategie, Personalberatung, Personalführung, SAP Beratung (allg.), Strategische Unternehmensplanung

Zertifikate

Harvard Business School - Disruptive Strategy
2022
Harvard Business School - Entrepreneurship Essentials
2022
Harvard Business School - Business Analytics, Economics for Managers and Financial Accounting
2017
Akademie für Führungskräfte - GMP / Business Administration, Management and Operations
2013

Ausbildung

Industriekaufmann
Ausbildung
1997
Stadtwerke Düsseldorf

Über mich

The business world has changed — and will keep on changing, as I have learned during my 25 years in sales, 22 years in recruitment, and 15 years in the SaaS industry.

As an independent business consultant and strategist, I work directly with entrepreneurs, business owners, top-level executives and decision-makers on implementing changes they need to stay competitive, boost sales, and hire the best talent. Together, we make their business future-oriented as well as future-proof by engaging new markets, skills, and mindsets.

Over the years, I have worked with market leaders in a range of industries, including finance, B2B sales & marketing, IT services and SaaS, telco, engineering, healthcare, etc. — building up new organizational business areas & units, increasing profitability and productivity, successfully leading sales and recruitment teams. Thanks to my international background, I have also assisted global clients in Germany and other German-speaking markets as their local consultant.

See my full resume for details or check out some of my recent projects as case studies: Vystem, Wojo, Appose, and Gschafft coworking.

If you need help with business development, operations, staffing and recruitment, I am your man for the future — but with a long-enough professional history to be able to work smoothly with any company, be it a new tech startup or an old-fashioned family business. With me, you can simply embrace the future with optimism and confidence.

Weitere Kenntnisse

future-oriented business consultant specialized in business development, staffing, and tech

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Englisch (Muttersprache)
Reisebereitschaft
Europa
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
  • Schweiz
  • Vereinigte Staaten von Amerika
Home-Office
unbedingt
Profilaufrufe
602
Alter
49
Berufserfahrung
27 Jahre und 3 Monate (seit 01/1997)
Projektleitung
15 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden