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Sales Driver & creative branding strategist

online
  • auf Anfrage
  • 50374 Erftstadt
  • Weltweit
  • en  |  de  |  fr
  • 15.09.2021

Kurzvorstellung

- Focus on technical innovation driven companies
- Sales & Marketing Biotech focus on Mid Caps in APAC/ Set Up Distripution
- Lead qualification for an additive manufacturing supplier.
- Brand & Advertising Tier 1 automotive & industrial supplier

Ich biete

  • Business-to-business (B2B)
  • Business-to-Consumer (B2C)
  • Design (allg.)
  • Indirekter Einkauf
  • Indirekter Vertrieb
  • Marketing (allg.)
  • Online Marketing (allg.)

Projekt‐ & Berufserfahrung

Director Marketing & Sales Biotechnology
Biotech Company, global
1/2018 – 11/2019 (1 Jahr, 11 Monate)
Chemieindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2018 – 11/2019

Tätigkeitsbeschreibung

• develop b2b Marketing & optimize sales funnel, lead qualification process
• Support Key Acount Management and evaluate & attract Mid Caps globally with a focus on APAC
• Activated France, Vietnam, Russia, Australia & New Zealand..
• Managed New Booth Design and took part at 18 Trade fairs internationally plus several scientific conferences/ year
• New Corporate Design, new Claim to stress the core driver from Purpose, Product to Passion b2b & b2c.
• Set up of Account based Marketing based on specific customer profiles and score cards
• Established Distribution network in APAC & Russia taking into account legal, financial and strategic aspects.

Eingesetzte Qualifikationen

Account management, Content Management, Content Marketing, Dialogmarketing, Distribution channels analysis, Lead buying, Lead Management, Market Access, Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing-Schulung, Mediengestaltung, Postsales, Presales, Vertrieb (allg.)

Interims Director Marketing EMEA Additive Manufacturing
Additive Manufacturing (NASDAQ listed company), London
5/2016 – 11/2016 (7 Monate)
Maschinen-, Geräte- und Komponentenbau
Tätigkeitszeitraum

5/2016 – 11/2016

Tätigkeitsbeschreibung

• Lead & improve demand generation programs through SEO/SEM ,
• Inbound/ Outbound Marketing Campaigns. Implementation of Marketing automation tools (Marketo) & improve usage of CRM Software (Salesforce).
• Set up of KPIs and dashboards accordingly to measure delivery against KPI.
• Ensure success of pipeline acceleration and sales funnel optimization programms.
• Establish Train the Trainer ´- concepts & “Seminars in a box“ for distribution partners.
• Implementation of such in Marketo workflows

Eingesetzte Qualifikationen

Direkt Marketing, Handelsmarketing, Indirekter Einkauf, Indirekter Vertrieb, Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing-Organisationsanalyse, Online Marketing (allg.), Operatives Marketing, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement

Director Brand & Advertising (Festanstellung)
Global Tier 1 Automotive & Industrial supplier > 80k Employees, global
10/2012 – 12/2015 (3 Jahre, 3 Monate)
Maschinen-, Geräte- und Komponentenbau
Tätigkeitszeitraum

10/2012 – 12/2015

Tätigkeitsbeschreibung

• design a native application for Global Key account management
• drive Change From a House of Brand to branded house Concept
• Establish New Brand hierarchy of 28 Product Brands under the umbrella of the Corporate Brand
• establish New publishing system to secure contemporary (digital) distribution of technical product information across BUs/PLs

Eingesetzte Qualifikationen

Adobe Creative Suite (CS), Adobe Marketing Cloud (AMC), Corporate design, Design Thinking, Desktop Publishing (DTP), Druckgrafik (Print Design), Handelsmarketing, Markendesign, Markenmanagement, Markenpolitik, Marketing (allg.), Mediaplanung, Pressearbeit

Sales & BizDev Germany / Key account Management
Streaming TV / Smart TV technical solution provider (NASDAQ), Maidenhead
4/2012 – 9/2012 (6 Monate)
High-Tech- und Elektroindustrie
Tätigkeitszeitraum

4/2012 – 9/2012

Tätigkeitsbeschreibung

• Design of contemporary digital marketing campaigns across all web-connected (smart) devices
• Established S.M.A.R.T TV Trial to discover opportunities of digital TV at that time in Germany
• Developed a successfull Go-To-Market Strategy for mobile & webTV advertising
• Establish collaboration with publisher networks, media agencies and brands.

Eingesetzte Qualifikationen

Account management, Business Development, Markteintrittsstrategien, Vertrieb (allg.)

Über mich

Um effizientes vertriebsunterstützendes Marketing zu gewährleisten, sollte man selbst mal im Vertrieb gewesen sein.. et voilá ..

Aktivieren Sie das grösste Potential, das Strahlen ihrer Mitarbeiter im Vertrieb, Customer Service,in den Fachbereiche durch Marketing Kommunikationslösungen, die Ihre Mitarbeiter unterschreiben und sich darin wierderkennen!
Ärgern sie sich über Leuchtturmprojekte, die zwar schön anzusehen sind, aber Ihrem Vertrieb nicht dienen?
Sind ihre Mitarbeiter in den Fachbereichen konform mit Ihrer Werbestrategie?
Fühlen sich Ihrer Ingenieure/ Entwickler abgeholt und stehen hinter dem Slogan, Ihren Kampagne?
haben Sie Ihre Kunden schon einmal gefragt, wie sie wahtgenommen werden?
Ich unterstütze sie als externer Berater, stelle die richtigen Fragen und führe Sie zu zeitgemässen Marketingmassnahmen, die Ihrem direkten oder dezentralen Vertrieb wirklich helfen.

Persönliche Daten

Sprache
  • Englisch (Fließend)
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Französisch (Gut)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
  • Schweiz
Profilaufrufe
1
Alter
53
Berufserfahrung
29 Jahre und 11 Monate (seit 10/1991)
Projektleitung
10 Jahre

Kontaktdaten

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