freiberufler IT Support 1+2 Level, Systemadministrator, Cisco Support auf freelance.de

IT Support 1+2 Level, Systemadministrator, Cisco Support

offline
  • 50€/Stunde
  • 65760 Eschborn
  • auf Anfrage
  • ur  |  en  |  hi
  • 17.02.2015

Kurzvorstellung

Mein Schwerpunte Sind Verwaltung von Dateiserver sowie Lotus Mail Server, PC-Netzwerke, PC-Hardware, Software- Installationen, Kunden-Support ersten und zweiten Grades. Kenntnisse mit Win Server 03/8/R2 und Sehr gute kenntnisse in CISCO bereich.

Qualifikationen

Projekt‐ & Berufserfahrung

Global Client Technical Support Engineer
Elemica International Gmbh, hessen
11/2012 – 1/2015 (2 Jahre, 3 Monate)
Supply Chain Operating Network
Tätigkeitszeitraum

11/2012 – 1/2015

Tätigkeitsbeschreibung

• Responsible to take support calls from external customers and provide immediate assistance.
• Good understanding and working experience of documents type (XML, Chem XML, EDI/UNEDIFACT, CIDX, Idoc, X12)
• Experience with incident management tools Sales force and Zendesk.
• Good working experience of different tools (Dashboard, TN Console HUB/CME, Integration Server, mass reprocessing tool).
• Familiar with TOAD for (Oracle data base) HUB/CME, used to run query and check partner setup.
• Using third party portals for customer support e.g (OB10, DINET, Omprompt)
• User administration of different Elemica’s applications PROD/COB (Translink TL5, Dashboard, ESD, JDA).
• Monitors incoming cases and emails and resolves in accordance with Service Level Agreement (SLA). Uses available support tools to assist the customer and/or recreate the issue.
• Handling of different server system alerts e.g (Delivery failure, validation error, RAE, missing RA, X12 Validation error) and notifying to related partners.
• Provide proactive and reactive assistance to all external customers e.g Dow/BASF/Bayer.
• Provide overall escalation management and technical solutions when issues are reported.
• Manage multi-task, urgent tickets and prioritize job requirements.
• Review of open ticket on a daily basis, updating customers on the status of their escalated cases.
• Ensure that all of the required information/investigation are gathered and available prior to escalating an issue to our Tier II team.
• Establishing effective lines of communication with our Tier II team and management to ensure cases are flagged that require immediate attention.
• Updating activities to cases, and escalate cases, perform duties as assigned by management.
• Provides appropriate personnel a precise understanding of customer’s issues when the Problem needs to be escalated to a higher level.
• Responsible for Customer and Internal Updates.
• Maintain a high level of knowledge and professionalism.
• Provide effective and timely communication to support teams.
• Provide advanced writing and verbal skills both German/English.
• Participating weekly CCT team meeting and report to manager.
• Participating training sessions related to new development/knowledge and service skills.
• Assist in training new employees or serve as go-to person for team members
• Be available and accessible to fellow co-workers
• Maintain a friendly, open, approachable, positive attitude
• Environment: Windows 7

Eingesetzte Qualifikationen

McAfee AntiVirus Plus, McAfee (allg.), Symantec (allg.), Symantec Endpoint Protection, Check Point (allg.), OS/400, Windows XP, Windows Server (allg.), 1st Level Support / UHD, Cisco Router

IT Operations Engineer
Chiltern International GmbH, BadHomburg bei Frankfurt main
1/2006 – 12/2011 (6 Jahre)
Medical Research Org.
Tätigkeitszeitraum

1/2006 – 12/2011

Tätigkeitsbeschreibung

Administration:
Benutzeradministration Microsoft (Active Directory) und Novell 5.x, Dateiserversysteme.
Benutzeradministration Lotus Notes 5.x, 7.x, 8.5 Mailserversysteme.
Benutzeradministration Alcatel OmniPCX Office und Alcatel OmniPCX Enterprise Telefonanlage.
Einbindung von Computern, Druckern und anderen Geräte in das lokale Netzwerk.
Installation und Konfiguration von neuen und alten Dell Laptops und Desktops nach SOP
(Standard Operating Procedure).
Regelmäßige Überprüfung der Netzwerk und Serverhardware, sowie anderer zentraler Systeme.
Tägliche Backup und Wartung für Lotus Notes Mail Server (Symantec Backup Exec).
Störungserfassung und -bearbeitung über ein professionelles WebTech Ticket System
Benutzerhelpdesk:
Betreuung der im deutschen und Belgischen Büro arbeitenden Mitarbeiter.
Betreuung von homebased arbeitenden Mitarbeitern in Deutschland und anderen Ländern.
Erledigen von Anwenderproblemen mit verschiedenen MS Office Versionen bis 2007.
Erledigen von Anwenderproblemen mit verschiedenen MS Windows Betriebssystemen (bis
Win2007
Erledigen von Zugriffsproblemen auf lokalen und internationalen Firmenressourcen und Netzen.
Erledigen von DSL Problemen sowie allgemeinen Netzwerkproblemen von Homebased
arbeitenden Mitarbeitern.



Referenz wenn bedarf:

NMC Operator
Hughes Networks Systems Europe Griesheim, Deutschl, Griesheim
7/2005 – 12/2005 (6 Monate)
Satelitte kommunikation
Tätigkeitszeitraum

7/2005 – 12/2005

Tätigkeitsbeschreibung

die Bedienung, Betreuung und Optimierung unserer Kundennetzwerke, basierend auf der
Hughes eigenen SAT und DIRECWAY Technologie.
die Installation und Konfiguration von Hard und Software.
LEBENSLAUF

ANGABEN ZUR PERSON
die Systemverwaltung und pflege.
die Überwachung der Netzsicherheit.
die Unterstützung bei der Entwicklung neuer Anwendungen sowie die Beseitigung und
Protokollierung von Störungen.
daneben unterstützte er unsere Kunden bei der Einrichtung der Satellitenempfangsanlagen
Sowie bei der Störungsbeseitigung.
ferner nahm an unserer Rufbereitschaft und unserem 24/7 Schichtsystemteil.

Zertifikate

CCNP
2006
CCNA
2004
CCSA
2002
MCSE
2001

Weitere Kenntnisse

Betriebssysteme
Win2000/XP/W7, WinNT, Win Pro/Server, Novell Netware 5x, Windows
2000Professional/Server; Windows Vista, Windows Server 2003-2008.
Netzwerk und Software
LAN, WAN, Intranet, Internet, Active Directory 2003, Windows Server 2003-2008, Novell client
4.91, Global VPN client v4, McAfee v8,8i, GPRSUMTS Cards, Firewall, WebTech, Lotus notes
client 5.x/7.x,8.5, MS Proxy, Cisco IOS, Novell Backup Exec, Lotus notes Symantec Backup
Exec, MS Visio, Adobe Acrobat 5,7,9, Reflection 6.0/9.0 client, T-Mobile software 2.0/2.5,
Seccor Key Manager 1.2.1.0.
Protokolle
LAN/WAN, Novell Netware Client 4.91, Global VPN Client, McAfee v8, TCP/IP, IPX/SPX,
NETBEUI, WINS, DNS, DHCP, POP3, SMTP, FTP, Telnet, ICMP, VPN, NAT, RIP, IGRP,
EIGRP, OSPF, IS-IS, IGP, EGP, STP, RSTP, MSTP, VTP, TFTP.
Hardware
Cisco 1600/2600 Routers, Cisco Catalyst Switches 1900/2600, 3Com Swichtes, Netgear
wireless router, Laptop/Desktop (Dell, HP, Compaq, IBM, Toshiba, SCSI Card), Dell PowerEdge
2600/6850 Servers, Terminal Server, Novell Netware 5x, Scanner, GPRS/UMTS Cards,
SECCOR Key Manager (Door Security) devices and other Peripherals.
Standard-Anwendungen
MS Office bis 2007 Word, Excel, PowerPoint, Access, Lotus Notes, IBM Sametime, DMS (ciif)
Datenbank
MS Access bis 2003
Programmierung
Basic, HTML

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Gut)
  • Englisch (Fließend)
  • Urdu (Muttersprache)
  • Hindi (Fließend)
Reisebereitschaft
auf Anfrage
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Profilaufrufe
2727
Alter
51
Berufserfahrung
18 Jahre und 9 Monate (seit 07/2005)

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