Dieses Projekt wurde vom Anbieter geschlossen. Es sind keine Bewerbungen mehr möglich.

Archiviertes Projekt - UX, User Experience Designer (m/w/d), Pos. 1809

Juni 2019

Dezember 2019

CH-Großraum Zürich

auf Anfrage

13.05.2019

1709

Projektbeschreibung

Für einen unserer Kunden suchen wir mehrere Senior UX Concepter zur Teamunterstützung.

Das Team ist verantwortlich für:
• the overall online user experience
• the continuous optimization of the user interface, including personalized experiences
• the commercial success of our website, by increasing online sales and reducing churn rates.

Aufgaben:
• Design-Workshops, Prototying, User Testing, Refinement
• Working together in a team of user experience managers and designers, both internally and externally
• Create and document detailed mockups, prototypes and design specifications to assure the quality of implementation
• Define design assets for the website and other channels
• Present relevant outcomes to senior management
• Provide guidelines and know-how for other digital teams
• Improve the maturity level of customer satisfaction and user centred design methods
• Prepare and support in conducting testing and research with our customers (User Acceptance tests, Usabilty tests, Focus Group Tests)
• Deliver Hands-on support in large size projects
• You bring both strategic, creative and analytical skills to enhance the joy-of-use and attract new and existing customers.

Erforderliche Qualifikationen:
• Expert in Adobe Creative Suite (including Adobe XD)
• Preferably technical knowledge of simple HTML, CSS and JavaScript
• Three years of online experience in large size companies or at an agency
• University or Bachelor’s Degree required in Interaction Design, visual design, Human Computer Interaction or similar
• Proven track record of successfully implemented online projects
• Enthusiasm for design, continuous conversion optimization and evidence based UX decisions
• Strong teamplayer, feeling comfortable in working in an interdisciplinary team
• Work on the digital roadmap and make sure Customer Journey topics get enough attention
• Passion to ensure highest design quality for new projects as well as for business as usual
• Enthusiastic customer minded problem solver with attention to detail
• Experienced in agile projects
• Strong interpersonal and communication skills
• Fluency in English and German

Projektinformationen:
Arbeitsaufnahme: Juni 2019
Dauer: 5 Monate mit Option auf Verlängerung
Pensum: 60-100% vor Ort (kein Remote-Anteil)
Ort: Zürich

Interessiert?
Wir freuen uns darauf, von Ihnen zu hören!

Kontaktdaten

Als registriertes Mitglied von freelance.de können Sie sich direkt auf dieses Projekt bewerben.

Login

direkt bewerben:


Noch kein Mitglied?

jetzt registrieren »

Projektstatistiken

Projektstatistiken sind für PREMIUM-Mitglieder einsehbar.

Sie suchen Freelancer?

Schreiben Sie Ihr Projekt aus und erhalten Sie noch heute passende Angebote.

jetzt Projekt erstellen »