Head of Marketing & Sales B2B/B2C Automotive, Biotech, Industrial Supply, Pharma, Nutrition, , Manufacturing
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- 13.03.2024
Kurzvorstellung
- Sales & Marketing Biotech focus on Mid Caps in APAC/ Set Up Distripution
- Lead qualification for an additive manufacturing supplier.
- Brand & Advertising Tier 1 automotive & industrial supplier
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
4/2022 – offen
Tätigkeitsbeschreibung
Marketing & Sales Strategie
Distribution Aktivierung
Community Activation
b2b automotive, industrial, tier 1-3 supplier
Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing (allg.), Strategische Unternehmensplanung, Strategisches Marketing
10/2021 – 4/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Go to market RX Cancer medicine.
address & activate HCPs through compelling & engaging Content .
cooperate with KOLs , NGOs, R&D of Universities , Clinics,
Tender with Procurement Holdings and healthcare insurances
Medizinische Illustration, Presales, Strategisches Marketing
1/2018 – 11/2020
Tätigkeitsbeschreibung
• develop b2b Marketing & optimize sales funnel, lead qualification process
• Support Key Acount Management and evaluate & attract Mid Caps globally with a focus on APAC
• Activated France, Vietnam, Russia, Australia & New Zealand..
• Managed New Booth Design and took part at 18 Trade fairs internationally plus several scientific conferences/ year
• New Corporate Design, new Claim to stress the core driver from Purpose, Product to Passion b2b & b2c.
• Set up of Account based Marketing based on specific customer profiles and score cards
• Established Distribution network in APAC & Russia taking into account legal, financial and strategic aspects.
Account management, Content Management, Content Marketing, Dialogmarketing, Distribution channels analysis, Lead buying, Lead Management, Market Access, Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing-Schulung, Mediengestaltung, Postsales, Presales, Vertrieb (allg.)
5/2016 – 11/2016
Tätigkeitsbeschreibung
• Lead & improve demand generation programs through SEO/SEM ,
• Inbound/ Outbound Marketing Campaigns. Implementation of Marketing automation tools (Marketo) & improve usage of CRM Software (Salesforce).
• Set up of KPIs and dashboards accordingly to measure delivery against KPI.
• Ensure success of pipeline acceleration and sales funnel optimization programms.
• Establish Train the Trainer ´- concepts & “Seminars in a box“ for distribution partners.
• Implementation of such in Marketo workflows
Direkt Marketing, Handelsmarketing, Indirekter Einkauf, Indirekter Vertrieb, Marketing- / Vertriebsanalyse, Marketing-Organisationsanalyse, Online Marketing (allg.), Operatives Marketing, Projektleitung / Teamleitung (IT), Projektmanagement
10/2012 – 12/2015
Tätigkeitsbeschreibung
• design a native application for Global Key account management
• drive Change From a House of Brand to branded house Concept
• Establish New Brand hierarchy of 28 Product Brands under the umbrella of the Corporate Brand
• establish New publishing system to secure contemporary (digital) distribution of technical product information across BUs/PLs
Adobe Creative Suite (CS), Adobe Marketing Cloud (AMC), Corporate design, Design Thinking, Desktop Publishing (DTP), Druckgrafik (Print Design), Handelsmarketing, Markendesign, Markenmanagement, Markenpolitik, Marketing (allg.), Mediaplanung, Pressearbeit
4/2012 – 9/2012
Tätigkeitsbeschreibung
• Design of contemporary digital marketing campaigns across all web-connected (smart) devices
• Established S.M.A.R.T TV Trial to discover opportunities of digital TV at that time in Germany
• Developed a successfull Go-To-Market Strategy for mobile & webTV advertising
• Establish collaboration with publisher networks, media agencies and brands.
Account management, Business Development, Markteintrittsstrategien, Vertrieb (allg.)
8/2000 – 4/2003
TätigkeitsbeschreibungMarketing, website , web based tool & application, customer acquisition, budget planning, PR
Eingesetzte QualifikationenAfter sales management, Corporate design, Marketing (allg.), Marktkommunikation, Presales, Webdesign
Zertifikate
Über mich
Aktivieren Sie das grösste Potential, das Strahlen ihrer Mitarbeiter im Vertrieb, Customer Service,in den Fachbereiche durch Marketing Kommunikationslösungen, die Ihre Mitarbeiter unterschreiben und sich darin wierderkennen!
Ärgern sie sich über Leuchtturmprojekte, die zwar schön anzusehen sind, aber Ihrem Vertrieb nicht dienen?
Sind ihre Mitarbeiter in den Fachbereichen konform mit Ihrer Werbestrategie?
Fühlen sich Ihrer Ingenieure/ Entwickler abgeholt und stehen hinter dem Slogan, Ihren Kampagne?
haben Sie Ihre Kunden schon einmal gefragt, wie sie wahtgenommen werden?
Ich unterstütze sie als externer Berater, stelle die richtigen Fragen und führe Sie zu zeitgemässen Marketingmassnahmen, die Ihrem direkten oder dezentralen Vertrieb wirklich helfen.
Weitere Kenntnisse
Persönliche Daten
- Deutsch (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Französisch (Gut)
- Europäische Union
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