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Expert in Microsoft Power Platform and Dynamics 365 Marketing.

offline
  • 75‐125€/Stunde
  • 68163 Mannheim
  • National
  • en  |  de
  • 17.11.2021

Kurzvorstellung

I help companies in their digital transformation journey. I have hands on, end-to-end experience as a Consultant / Project manager with SharePoint migration, MS Power platform solutions and Dynamics 365 CRM customization.

Auszug Referenzen (3)

"Danke für deinen Einsatz!"
IT project manager- Office 365 Applications
Julian Kissel
Tätigkeitszeitraum

3/2021 – 9/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Ziel dieses Projekts war es, das bestehende On-Premise-SharePoint-System in die Cloud zu überführen und damit eine bessere Performance, höhere Datensicherheit und eine globale Nutzung ohne VPN zu ermöglichen. Besondere Herausforderungen waren die Migration von Workflows und die hybride Nutzung anderer bestehender On-Premise-Systeme.

Tätigkeiten im Detail:

• Erstellung der Roadmap für die Migration von Standard- und Nicht-Standard-Seiten.
• Fit-Gap-Analyse, um die Betriebs- und Geschäftsanforderungen zu ermitteln und kundenspezifische Lösungen zu entwickeln.
• Erstellung des Kommunikationsplans mit den Stakeholdern des Projekts.
• Inhalts- und Strukturmigration mit Share-gate.
• Entwicklung der Workflows und der zugehörigen Power-Apps.
• Durchführung von Site-Tests und User Acceptance Tests.
• Support vor, während und nach der Migration.

Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Azure, Microsoft Power Automate, Microsoft SharePoint Server, Microsoft Power Apps

"R. helped us with our Marketing Strategy. We perceived him as an ambitious and goal-oriented marketing expert. We are grateful for his work."
CRM Consultant
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

10/2020 – 2/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Project : Lead to Opportunity Process Automation
• Designing a customer journey based on best practices and tracking visitor’s digital footprint (Hotjar, Google Analytics).
• Creating Business process flows for Lead Validation, Lead Nuture and Lead Conversion.
• Designing a Lead scoring model to qualify leads as Hot, Warm or cold.
• Integrating Marketing and Sales functions within the process to have process transparency.
• Using Power Automate to trigger actions to respective internal stakeholders when Leads pass through pre-determined stages.

Eingesetzte Qualifikationen

CRM (Customer Relationship Management)

"R. helped us with our Marketing Strategy. We perceived him as an ambitious and goal-oriented marketing expert. We are grateful for his work."
Strategic Marketing
Kundenname anonymisiert
Tätigkeitszeitraum

4/2020 – 9/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Project : B2B go to market strategy
• Understanding the customer needs through Questionnaires, social listening and creating Buyer Personas.
• Choosing the right channels with maximum traction ability to market the product offering.
• Conducting A/B tests for awareness campaigns using LinkedIn marketing solutions.
• Designing templates to track and monitor leading and lagging KPI’s affecting the bottom line.
• Aligning marketing goals with the comapany’s overall goals – formulated a policy management process and review management.

Eingesetzte Qualifikationen

Business-to-business (B2B), Strategisches Marketing

Qualifikationen

  • Agile Entwicklung
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Microsoft Office 365
  • Microsoft Power Apps
  • Microsoft Power Automate
  • Projektleitung / Teamleitung (IT)
  • Strategisches Marketing

Projekt‐ & Berufserfahrung

SharePoint Online Consulting
Freudenberg Group, Mannheim
9/2021 – 11/2021 (3 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

9/2021 – 11/2021

Tätigkeitsbeschreibung

- Requirements gathering
- Data migration architecture and design
- Project Plan
- Content and Structure migration
- Design Workflows and Canvas Power apps
- User Acceptance testing
- Project Roll-out

Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power Automate, Microsoft SharePoint Server, Microsoft Power Apps

IT project manager- Office 365 Applications
Kundenname anonymisiert, Mannheim
3/2021 – 9/2021 (7 Monate)
Maschinen-, Geräte- und Komponentenbau
Tätigkeitszeitraum

3/2021 – 9/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Ziel dieses Projekts war es, das bestehende On-Premise-SharePoint-System in die Cloud zu überführen und damit eine bessere Performance, höhere Datensicherheit und eine globale Nutzung ohne VPN zu ermöglichen. Besondere Herausforderungen waren die Migration von Workflows und die hybride Nutzung anderer bestehender On-Premise-Systeme.

Tätigkeiten im Detail:

• Erstellung der Roadmap für die Migration von Standard- und Nicht-Standard-Seiten.
• Fit-Gap-Analyse, um die Betriebs- und Geschäftsanforderungen zu ermitteln und kundenspezifische Lösungen zu entwickeln.
• Erstellung des Kommunikationsplans mit den Stakeholdern des Projekts.
• Inhalts- und Strukturmigration mit Share-gate.
• Entwicklung der Workflows und der zugehörigen Power-Apps.
• Durchführung von Site-Tests und User Acceptance Tests.
• Support vor, während und nach der Migration.

Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Azure, Microsoft Power Automate, Microsoft SharePoint Server, Microsoft Power Apps

CRM Consultant
Aliru GmbH, Mannheim
10/2020 – 2/2021 (5 Monate)
Maschinen-, Geräte- und Komponentenbau
Tätigkeitszeitraum

10/2020 – 2/2021

Tätigkeitsbeschreibung

Project : Lead to Opportunity Process Automation
• Designing a customer journey based on best practices and tracking visitor’s digital footprint (Hotjar, Google Analytics).
• Creating Business process flows for Lead Validation, Lead Nuture and Lead Conversion.
• Designing a Lead scoring model to qualify leads as Hot, Warm or cold.
• Integrating Marketing and Sales functions within the process to have process transparency.
• Using Power Automate to trigger actions to respective internal stakeholders when Leads pass through pre-determined stages.

Eingesetzte Qualifikationen

CRM (Customer Relationship Management)

Strategic Marketing
Aliru GmbH, Mannheim
4/2020 – 9/2020 (6 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

4/2020 – 9/2020

Tätigkeitsbeschreibung

Project : B2B go to market strategy
• Understanding the customer needs through Questionnaires, social listening and creating Buyer Personas.
• Choosing the right channels with maximum traction ability to market the product offering.
• Conducting A/B tests for awareness campaigns using LinkedIn marketing solutions.
• Designing templates to track and monitor leading and lagging KPI’s affecting the bottom line.
• Aligning marketing goals with the comapany’s overall goals – formulated a policy management process and review management.

Eingesetzte Qualifikationen

Business-to-business (B2B), Strategisches Marketing

Zertifikate

Dynamics 365 Marketing
2020
Inbound Marketing
2020
Advanced Google Analytics
2020

Ausbildung

International Business and Engineering Management
Ausbildung

Heidelberg

Weitere Kenntnisse

Master Degree - International Business and Engineering Management

Persönliche Daten

Sprache
  • Englisch (Muttersprache)
  • Deutsch (Gut)
Reisebereitschaft
National
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
  • Schweiz
  • Vereinigte Staaten von Amerika
Home-Office
bevorzugt
Profilaufrufe
556
Alter
30
Berufserfahrung
8 Jahre und 6 Monate (seit 10/2015)
Projektleitung
5 Jahre

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