PMO
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- 05.02.2024
Kurzvorstellung
Qualifikationen
Projekt‐ & Berufserfahrung
6/2021 – 3/2022
Tätigkeitsbeschreibung
Determines, monitors, and reviews all project economics including
costs, operational budgets, staffing requirements, resources and
risks.
• Leads the project team in determining client requirements and
translating requirements into operational plans.
• Identifies and assembles the appropriate blend of resources to
meet project needs and requirements, manages sub-contractors.
• Plans, schedules, monitors, and reports on activities related to the
project.
• Develops project control and reporting procedures and manages
changes in operational plan.
• Undertakes status review meetings among project team members
and clients.
• Works with management on project proposals, bids, contracts,
estimates, and schedules.
• Coaches and advises team members to accomplish project goals,
to meet established schedules, and resolve technical/operational
issues.
• Proactively influences customers to apply project planning
methodologies.
• Ensures adherence to legally binding requirements.
• Controls project requirements, scope, and change management
issues.
• Establishes appropriate metrics for measuring key project criteria.
• Installs appropriate automated systems for management of
projects.
• Develops, proposes, and negotiates project proposals, quotations,
and add-ons to leadership and the client.
• Analyzes needs and recommends appropriate planning concepts
and tools to be used for all facets of planning, scheduling, and
tracking projects.
• Analyzes project progress / costs and facilitates the development
of recommended alternatives.
• Integrates and uses project management methodologies.
Confluence (Atlassian), Jira, MS Office (Anwenderkenntnisse), SCRUM
8/2018 – 8/2021
Tätigkeitsbeschreibung
• Project Management Assistenz des Projektleitung – Digitalisierung (Agil Projekt), Migration: Windows, Versicherungssoftware (Hybrid Projekt)
• Vorbereitung Decks für Gremien und Workshops
• Zusammenarbeit mit dem Product Owner, Clients und Vendoren
• Begleitend zu den Abteilungen beim Schulungen organisieren zur Unterstützung des Projektteams und zur Ermöglichung agilen Arbeitens.
Confluence (Atlassian), Jira, Projekt-Dokumentation, Projektassistenz (IT), Projektmanagement - Vertragsmanagement, Projektmanagement (IT)
9/2016 – 7/2018
Tätigkeitsbeschreibung
• Datenakquise und –Analyse und Datenbereinigung sowie Abgleich der KPIs
• Eskalationsmanagement auf Leiterebene
• Design und Entwicklung von Dashboards mit dem Dundas Business Intelligence Tool für die Quartals- und Monatsberichte
• Scorecards (Balance ScoreCard) der internationalen Kunden
• Harmonisierung und Implementierung der neuen Reporting-Standards
• Training neuer Mitarbeiter
Business Analyse, Business Intelligence and Reporting Tools (BIRT)
2/2016 – 8/2016
Tätigkeitsbeschreibung
• Assistenz - Projekt Manager/ Steering Committee
• Ressourcensteuerung und Statuserhebung (IT – Fachbereich)
• Überwachung des Anforderungsmanagements (IT – Fachbereich) und Budgetplanung
• Design und Aufbau einer internen Knowledge-Site
• Agile Delivery des Knowledge Managements und Operation Management
Confluence (Atlassian), Jira, MS Office (Anwenderkenntnisse)
Zertifikate
Ausbildung
Offenburg
Über mich
• Erfahrung mit PM tools wie Jira, Confluence, Trello, MS Project
• Scrum Master zertifiziert
Weitere Kenntnisse
Persönliche Daten
- Malayalam (Muttersprache)
- Englisch (Fließend)
- Hindi (Fließend)
- Deutsch (Fließend)
- Europäische Union
Kontaktdaten
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