financial/business controller - Manager accounting


Niederländisch
53 Jahre
100 Euro
16.03.2017
2396ha Koudekerk aan den Rijn, Niederlande
Weltweit

Kurzvorstellung

Skilled Finance Professional with more than 25 years of experience in different financial positions in a diverse set of clients, including various listed Pharma companies.

Ich biete

IT, Entwicklung
Reporting
17 Jahre , 5 Monate Erfahrung

Finanzen, Versicherung, Recht
Finanzbuchhaltung

Projekt- & Berufserfahrung

Tätigkeitsbeschreibung

• Coordination of SOX compliance and remediation activities
• 3 direct reports in France and Belgium
• Responsible for HO/Management entities in the UK
• Implementation of HFM in EMEA region
• Direct report to US Cary Head Office
• Take part in FP&A projects


Eingesetzte Qualifikationen

Oracle Hyperion, Finanzen (allg.), Corporate Finance

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Professionalize the Business Control function.
• Development/automation of management reporting.
• Develop SEC IFRS reporting, IPO early 2014 on Nasdaq.
• Secondary offering 2015 and partnerships set-up.
• Upgrade the financial software Exact and implementation Synergy.
• Setup the Budget / (liquidity) planning process.
• Internal control / accounting procedures.
• Set-up of contract accounting process.
• Equity, warrants/option accounting.


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Reporting, Prozess- / Workflow, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Finanzen (allg.), Controlling

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Development of tax reporting tools
• Improvement of tax/withholding tax payment process
• US GAAP International tax compliance


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Reporting, Prozess- / Workflow

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Development of tax reporting tools
• Improvement of tax/withholding tax payment process
• US GAAP International tax compliance


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Reporting, Prozess- / Workflow

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Professionalize the Business Control function.
• Development/automation of management reporting.
• Upgrade the financial software (Exact / Exact Synergy)
• Setup the Budget / (liquidity) planning process.
• Internal control / accounting procedures.


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Finanzen (allg.), Controlling, Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Compiling statutory accounts within Europe, US-GAAP
vs. local GAAP (Netherlands, United Kingdom).
• Tax accounting (Tax packs)
• Liaison with auditors and tax advisors
• Development of reports, Cognos , Excel.


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Reporting, Steuerberatung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Compiling Statutory accounts within Europe, US-GAAP (10-K)
vs. local GAAP (European countries) and IFRS.
• Managing audits.
• Accounting for acquisitions.


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Reporting, Finanzen (allg.)

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Reporting and development (automation) of European financial statements to the European countries and the Corporate Head office in the US.
• Bridge between IT and Finance.
• Reporting and general process improvements (automation) within the departments: AR, AP, Reporting, Engagement and Payroll.


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Business Intelligence (BI), Reporting, Finanzen (allg.), Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Financial reporting of European countries.
• Accounting for and communications with European country MD’s.
• Analysis of financial performance of the countries.
• Bridge between IT and finance.
• Budgeting, forecasting.


Eingesetzte Qualifikationen

Microsoft Power BI, Reporting, Finanzen (allg.), Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Co-managing of company and acquiring new customers mainly care institutions and biotechnology companies.
• Development of the software and making continuous improvements.
• Focus area: EDI, linkage to other software/ERP applications, e.g. ZIS, Oracle, SAP, Omnivers, Exact etc.
• Project management (software implementations) in i.a. misc. hospitals.


Eingesetzte Qualifikationen

Information Builders, Enterprise project management (EPM)

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Responsible for external SEC reporting (US GAAP).
• Dutch statutory annual account (Dutch GAAP/IFRS).
• Management/project reporting, budgeting, cash flow analysis.
• Project control mostly in combination with government grants / partners.
• Create, develop and automate financial statements (internal/external).
• Maintain contacts with accountants, banks, authorities etc. in The Netherlands and the US.
• Responsible for the finance department (8 fte).
• Coordinate and prepare US annual account (20F) and Quarterly financial statements.
• Option accounting (AFM, US GAAP).
• Coordination SOX implementation.
• Software implementation and development (accounting, online purchasing (EDI), time registration, contract register etc.)


Eingesetzte Qualifikationen

Reporting, Prozess- / Workflow, Projektsteuerung (Projektcontrolling), Finanzen (allg.), Controlling, Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Transition from Nedlloyd to Danzas/Deutsche Post International reporting.
• Create and develop new internal reporting for the division, including KPI’s.
• Involved in corporate projects (investments/disinvestments).
• Coordinate and setup of budget process.
• Developing Management Reporting System.


Eingesetzte Qualifikationen

Reporting, Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Set-up of administrative organization for this Start-up Company.
• Development and arrangement of processes, i.e. corporate invoicing within Europe.
• Creating and development of new internal reporting for the division.
• Set-up of intercompany Cash Pool.
• Budgeting, forecasting.
• Project Control with regard to Pan-European customers.


Eingesetzte Qualifikationen

Reporting, Controlling, Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Consolidation of the figures of the division and reporting to the holding.
• Create and develop new internal reporting for the division.
• Maintain contact with the countries.
• Coordinate and setup of budget/forecasting process.
• Investment analysis (new buildings – warehousing).
• Project control with regard to new buildings and IT projects.
• Responsible for the administration/reporting of the management companies.
• Involved in corporate projects (Investments/disinvestments).


Eingesetzte Qualifikationen

Reporting, Finanzen (allg.), Budgetierung, Finanzplanung

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Consolidation and reporting of all countries and companies.
• Initiate and coordinate budgeting process.
• Analysis of investment requests.
• Analysis of the financial performance of subsidiaries.
• Involved in take-over and disinvestment of subsidiary companies.
• Development of management reporting.
• Maintain consolidation software.


Eingesetzte Qualifikationen

Reporting

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Responsible for the administration of the several countries (drilling platform entities).
• Management/financial reporting of the entities.
• Responsible for team (5 FTE).
• Maintain contact with the financial accountants in the countries.
• Budgeting.


Eingesetzte Qualifikationen

Finanzen (allg.)

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Tätigkeitsbeschreibung

• Preparation of personnel information.
• Maintenance of contracts.
• Staffing, legislation and providing information to employees and authorities.


Eingesetzte Qualifikationen

Personalwesen (allg.)

Kommentar des Kunden

Diese Referenz ist unbestätigt

Zertifikate

Keine Zertifikate angegeben.

Ausbildung

Keine Ausbildung angegeben.

Qualifikationen

Education
- HOFAM (NIVE)
- ASCO2 (NIVE)
- HEAO Business administration
- MEAO Business administration
Computer experience:
Windows, Office 2003/2007/2010 (expert office user).
Extensive operational and development experience with financial software, e.g. accounting and reporting software. Lots of experience with other computer/ internet applications. Accounting/consolidation software mainly FIS2000, Multivers, Omnivers, Business intelligence Brio, Exact financials/Globe/Synergy, Hyperion HFM, Microsoft Dynamics GP, FRX, Perman, BWise, SAP R/3, SAP B/W, Cognos Impromptu, Sumatra, SQL, Microsoft Query.

Languages: Dutch, English, German

Über mich

Interim professional with more than 25 years of relevant experience in differed financial positions. Practical approach, result oriented, analytic, stress durable, flexible and able to communicate on all levels. Autonomic, pro-active, hands on mentality and team builder. Strong IT skills. Developing and automation of management reporting, external reporting, balanced scorecards, dashboards, business intelligence, KPI's and can translate processes into IT solutions. Extensive experience in financial process improvements.

Persönliche Daten

Sprache
Niederländisch (Muttersprache)
Englisch (Fließend)
Deutsch (Gut)
Arbeitserlaubnis
Europäische Union
Schweiz
Vereinigte Staaten von Amerika
Berufserfahrung
31 Jahre und 7 Monate (seit 08/1985)
Reisebereitschaft
Weltweit
Home-Office
unbedingt
Projektleitung
5 Jahre
Beruflicher Status
Ich bin auf eigene Rechnung in Projekten tätig (Freelancer)

Kontaktdaten

nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von Freelance.de können Kontaktdaten einsehen.