Head of Marketing and Communications, ad interim & Consultant

Profil Foto
Verfügbarkeit einsehen
  Weltweit
de  |  es  |  en
  auf Anfrage
  68165 Mannheim
 06.07.2018

Kurzvorstellung

A multinational TUM/Columbia MBA who has lived, worked and studied in 8 different countries. More than 15 years leading multi-cultural/geographical teams and consulting core management teams. Strong track record Marketing & Communications.

Ich biete

Marketing, Vertrieb, Kommunikation
  • Marketing (allg.)
    14 Jahre, 1 Monat Erfahrung
  • Kommunikationsstrategie
    1 Jahr, 7 Monate Erfahrung
  • Kommunikation (allg.)
Management, Unternehmen, Strategie
  • Corporate Identity
    10 Jahre, 1 Monat Erfahrung
  • Projektmanagement - Kommunikation
    10 Jahre, 1 Monat Erfahrung
  • Change Management
    10 Jahre, 1 Monat Erfahrung
  • Interim Management
    4 Jahre, 4 Monate Erfahrung
  • Unternehmensberatung
    3 Jahre, 7 Monate Erfahrung
  • Projektmanagement
    2 Jahre, 5 Monate Erfahrung

Projekt‐ & Berufserfahrung

Project Lead Marketing Europe
Kundenname anonymisiert, FFM/ London
1/2018 – 5/2018 (5 Monate)
Touristik
Tätigkeitszeitraum

1/2018 – 5/2018

Tätigkeitsbeschreibung

• Reporting an Head of Group Marketing und MD Continental Europe
• Project Lead für die Entwicklung einer zentralen Marketing Struktur in Continental Europe
• Komplette Analyse zur existierenden Marketing Funktion in allen Ländern (Operating Model), Brands, Funktionen, Prozesse, Strukturen, Dienstleister u.a.
• Identifizierung von Cost Savings durch verbesserte Prozesse und Strukturen
• Synergieschaffung durch neue Organisation
• Neuausrichtung des Markenmanagements

➢ Ziel: Entwicklung einer kompletten Strategie und Implementierungsplan unter Berücksichtigung aller Stakeholder und Konzernvorgaben

Eingesetzte Qualifikationen

Marketing (allg.)


Head of Marketing and Communications, ad interim
Kundenname anonymisiert, Frankfurt/London
1/2016 – 7/2017 (1 Jahr, 7 Monate)
Chemieindustrie
Tätigkeitszeitraum

1/2016 – 7/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Responsible for Corporate Communications and Marketing of the HCS Group
Preparation of communications strategy and concepts with CEO (Corporate Communication) and CSO (Marketing), Roll out and implementation of Communication Strategies on behalf of CEO and CSO

Eingesetzte Qualifikationen

Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Marketing (allg.), Kommunikationsstrategie


Consultant Marketing, Sponsoring & PR
Kundenname anonymisiert, Deutschland
11/2014 – 7/2015 (9 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

11/2014 – 7/2015

Tätigkeitsbeschreibung

Development of a national and international sponsoring strategy, brand and event positioning, development of cooperation and event placement, sponsoring, partner & supplier management.

Eingesetzte Qualifikationen

Interim Management, Sponsoring, Public Relations, Kommunikationsberatung


Strategic Consultancy in Business Development, Marketing & PR
Kundenname anonymisiert, Deutschland
8/2012 – 9/2013 (1 Jahr, 2 Monate)
Dienstleistungsbranche
Tätigkeitszeitraum

8/2012 – 9/2013

Tätigkeitsbeschreibung

Business & Marketing Development of a Designhotel (European Hotel Design Award 2013), Investment < 1.0 million, strategic consultancy of the executive management
• Responsible for the strategy, business and marketing development of a hotel, creation and implementation of the brand Speicher7,
• operative implementation of an integrated marketing & PR strategy and business plan,
• lead for the hotel marketing & PR, implementation of a media, sales and merchandising strategy,
• agencies and service provider lead, responsible for all editorial, advertising and social media campaigns, print and online
• creation of a regional and national network with partners and the media, several cooperations in the lifestyle sector (AESOP, Coco-Mat, PLY, DESIGNHOTELS).

Eingesetzte Qualifikationen

Interim Management, Unternehmensberatung, Business Development, Marketing (allg.), Public Relations


Head of Marketing and PR, ad interim
Kundenname anonymisiert, Deutschland
10/2011 – 7/2012 (10 Monate)
Fashion
Tätigkeitszeitraum

10/2011 – 7/2012

Tätigkeitsbeschreibung

Member of the core management team, direct report to the executive board, 14 direct reports.

• strategic focus on the development of operational marketing tools and structures of the department and creation of synergies with sales, e-commerce and design,
• optimization of internal work processes in the marketing and PR department (brand management, merchandising, events, PR & social media, budget & controlling, art design, text 
et al.),
• development of innovative concepts and campaigns, print and online, e.g. new social media strategy (Virtual Runway project, 360-degree presentation, winner 
of the Marketing Award of the Metropolitan Area Rhine-Neckar),
• supplier and agency lead, optimization of marketing materials and publications (e.g. customer magazines, company profiles, sales material and advertising campaigns)
• realisation of three collection presentations in relation with the Mercedes-Benz Fashion Week in Berlin and Beijing, lead of numerous press and customer events,
• management of national and international press and media inquiries

Eingesetzte Qualifikationen

Interim Management, Projektmanagement, Unternehmensberatung, Marketing (allg.), Public Relations


Head of Strategy and Branding (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Zürich, Bangalore, Mannheim, Norwalk (USA)
9/2001 – 9/2011 (10 Jahre, 1 Monat)
Maschinenbau
Tätigkeitszeitraum

9/2001 – 9/2011

Tätigkeitsbeschreibung

10+ years spent working in multinational companies, strong networking in corporate environments, succesful track record working with executive level management, diverse international experience in corporate, marketing and financial communications – expert in all functional aspects of the field.

Eingesetzte Qualifikationen

Change Management, Management (allg.), Projektsteuerung (Projektcontrolling), Projektmanagement - Kommunikation, Projektleitung / Teamleitung, Corporate Culture, Corporate Identity, Marketing (allg.)


Ausbildung

Master in Business Administration
(MBA)
Jahr: 2006
Ort: TUM, Columbia University

Postgraduate in International Relations
(Diplomatura)
Jahr: 2001
Ort: Universidad Complutense Madrid

Magister Artium
(M.A.)
Jahr: 2000
Ort: Rheinische Friedrich Wilhelms-Universität Bonn

Qualifikationen

Expertise in International Marketing & PR, Brand Management, Strategy & Business Development, Development of Operational Marketing Tools & Structures, New Markets Entry Strategies and Cooperations. 
Strong and experienced in working with leading agencies to help build and sell solutions and influence executive management (Interbrand, JvM, Serviceplan, Saint Elmos e.g.) in a Corporate Environment.
Interest in High End Products, Travel Retail & Aviation, Luxury Brands, Branding & Premium Products Development.



Über mich

Apart from reliable, loyal, intense, creative, analytical and intellectually curious, clients, colleagues and teams would summarize me as „visionary“ and "passion"..."passion" to convey and excite about the products and projects I manage.

Total global mobility. Strong networker.

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Muttersprache)
  • Spanisch (Muttersprache)
  • Englisch (Fließend)
  • Portugiesisch (Fließend)
  • Französisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
  • Schweiz
  • Vereinigte Staaten von Amerika
Profilaufrufe
358
Alter
43
Berufserfahrung
16 Jahre und 11 Monate (seit 09/2001)
Projektleitung
12 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden »