Product Owner / Business Consultant

freiberufler Product Owner / Business Consultant  auf freelance.de
Verfügbarkeit einsehen
Weltweit
de  |  en  |  ro
auf Anfrage
10247 Friedrichshain-Kreuzberg
19.06.2020

Kurzvorstellung

Fluent in German and English.
Fascinated by People.
Passion for Optimization.

Auszug Referenzen (1)

"ya"
Business Process Consultant
Cristina Carasel
Tätigkeitszeitraum

8/2016 – 7/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Standardization of the invoice reception and handling process across 68 countries from five regions (Europe, MEA, APAC, NAM & LATAM). As a project team we created a standard design for receiving and handling invoices, both in physical and electronic format. We drove standardization and optimization through the use of a single receipt address, adoption of standard rejection rules, implementation of standard vendor communication and tracking mechanisms, sorting rules at the scanning centers and by enforcing a new created global policy.
We reduced the invoice receipt cycle time to an average of 5 days compared to 20-25 days before project implementation and drove behavioral change across the organization but also with all the vendors across all regions.

Eingesetzte Qualifikationen

Prozessoptimierung, Lean Management, Prozessmanagement, Transformation Management, Six sigma

Ich biete

IT, Entwicklung
  • Prozessoptimierung
  • Visual Studio
  • Microsoft Azure
  • Agile Entwicklung
  • FMEA (Failure Mode and Effects Analysis)
  • SCRUM
  • Projektleitung / Teamleitung (IT)
Management, Unternehmen, Strategie
  • Motivation Projektteams
  • Stakeholder-Analyse
  • Kostenoptimierung
  • Business Analyse
  • Product Owner
Technik, Ingenieurwesen
  • Automatisierungstechnik (allg.)
Forschung, Wissenschaft, Bildung
  • Kommunikationswissenschaft
Finanzen, Versicherung, Recht
  • Kreditorenbuchhaltung

Projekt‐ & Berufserfahrung

Product Owner
Audicon GmbH, Berlin & Düsseldorf
1/2020 – offen (7 Monate)
IT & Entwicklung
Tätigkeitszeitraum

1/2020 – offen

Tätigkeitsbeschreibung

1. Management des Product-Backlogs
- Für die Wertsteigerung des Produkts im Entwicklungsprozess verantwortlich
- Bestimmte welche Eigenschaften das Endprodukt in Abhängigkeit von den Wünschen des Kunden und der Nutzer aufweisen soll
- Zuständig für Festlegung der Prioritäten der Abarbeitung einzelner Arbeitspakete

2. Wertmaximierung des Entwicklungsteams
- Trete als Teamleiterin in diesem Team auf, da ich eine 3 jährige Teamleitungserfahrung habe
- Bestimme welche Aufgaben das Entwicklerteam als nächstes abarbeiten soll
- Begutachte die Funktionalität zum Ende eines Sprints und stelle fest, ob diese dem Kunden präsentiert werden kann oder noch nicht akzeptabel ist

3. Übernahme der Rechenschaft
- bin für den Erfolg oder Misserfolg des Produktes verantwortlich

- Stakeholdermanagement
- Ansprechpartner für Users

Eingesetzte Qualifikationen

Agile Entwicklung, Visual Studio, Microsoft Azure, Motivation Projektteams, Stakeholder-Analyse, Kostenoptimierung


Business Analyst / RPA Consultant (Festanstellung)
Kundenname anonymisiert, Belgrade
10/2018 – 2/2019 (5 Monate)
Logistikdienstleister
Tätigkeitszeitraum

10/2018 – 2/2019

Tätigkeitsbeschreibung

Client facing delivery of RPA. Responsible for leading process identification and assessment activities; managing client relationships and working with account leadership in the identification of further sales opportunities to develop the account; coaching the client in the new RPA journey – change management. Responsible for the robotic automation of several (mainly financial) processes, involved in every project phase: 1. Prepare RPA (Inventory of the processes; Opportunity Assessment); 2. Solution Design (Plan Modeling; Pre Workshop Questionnaire; Process Modeling: a. Define current process – As IS; b. Define future process -automation process architecture – Will Be; c. Approval); 3. Build Solution (review developed solution); 4. Pre UAT (training; support definition of UAT test cases); 5. UAT (perform UAT; plan release production; prepare User Manuals); 6. Stabilize RPA (monitoring; measure the expected vs actual results); 7. Revise and Improve (optimization; continuous improvement).

Eingesetzte Qualifikationen

Prozessoptimierung, Change Management, Prozessmanagement, Prozessberatung, Prozesscoaching, Automatisierungstechnik (allg.)


Business Process Consultant
Kundenname anonymisiert, Manchester
8/2016 – 7/2017 (1 Jahr)
Gesundheitswesen
Tätigkeitszeitraum

8/2016 – 7/2017

Tätigkeitsbeschreibung

Standardization of the invoice reception and handling process across 68 countries from five regions (Europe, MEA, APAC, NAM & LATAM). As a project team we created a standard design for receiving and handling invoices, both in physical and electronic format. We drove standardization and optimization through the use of a single receipt address, adoption of standard rejection rules, implementation of standard vendor communication and tracking mechanisms, sorting rules at the scanning centers and by enforcing a new created global policy.
We reduced the invoice receipt cycle time to an average of 5 days compared to 20-25 days before project implementation and drove behavioral change across the organization but also with all the vendors across all regions.

Eingesetzte Qualifikationen

Prozessoptimierung, Lean Management, Prozessmanagement, Transformation Management, Six sigma

Zertifikate

Certifies Scrum Product Owner
Oktober 2018

UiPath Academy
Oktober 2018

Agile
September 2018

Green Belt
November 2015

Ausbildung

Robotic Process Automation (RPA)
(Ausbildung)
Jahr: 2018
Ort: Cluj Napoca

Product Owner
(Ausbildung)
Jahr: 2018
Ort: Cluj Napoca

Design Thinking
(Ausbildung)
Jahr: 2018
Ort: Cluj Napoca

Change Management
(Ausbildung)
Jahr: 2018
Ort: Belgarde

Agile Framework
(Ausbildung)
Jahr: 2018
Ort: Cluj Napoca

Business Analyst
(Ausbildung)
Jahr: 2017
Ort: Cluj Napoca

Project Management
(Ausbildung)
Jahr: 2017
Ort: Cluj Napoca

Business Strategy
(Ausbildung)
Jahr: 2017
Ort: Cluj Napoca

Lean Methodologies
(Ausbildung)
Jahr: 2015
Ort: Cluj Napoca

Team Lead / People Management
(Ausbildung)
Jahr: 2014
Ort: Cluj Napoca / Bucharest

Process Mapping
(Ausbildung)
Jahr: 2014
Ort: Cluj Napoca

Transitions
(Ausbildung)
Jahr: 2012
Ort: Basel / Cluj Napoca

Finance / Accounting / Procure to Pay (Vendor Management; Master Data Management; Procurement; Entri
(Ausbildung)
Jahr: 2010
Ort: Cluj Napoca

Qualifikationen

Agile, Scrum, Lean, Six Sigma, RPA, Process Mapping, SAP FICO, Design Thinking, MS Office
People Development, Team Management, People Motivation / Coach
Customer Engagement, Customer Retention

Persönliche Daten

Sprache
  • Deutsch (Fließend)
  • Englisch (Fließend)
  • Rumänisch (Muttersprache)
  • Ungarisch (Grundkenntnisse)
Reisebereitschaft
Weltweit
Arbeitserlaubnis
  • Europäische Union
Profilaufrufe
547
Alter
32
Berufserfahrung
10 Jahre und 1 Monat (seit 06/2010)
Projektleitung
5 Jahre

Kontaktdaten

Nur registrierte PREMIUM-Mitglieder von freelance.de können Kontaktdaten einsehen.

Jetzt Mitglied werden »